خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/29 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی در واکنش به صدور قطعنامه‌های ضدحقوق بشری علیه ایران:

سازمان ملل استقلال خود را حفظ کند/ لزوم ورود به جنایت آمریکایی‌ها در خاورمیانه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به صدور قطعنامه‌های ضدحقوق بشری علیه ایران، گفت: سازمان ملل باید استقلال خود را حفظ کند و به جنایت آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه خاورمیانه ورود کند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به صدور قطعنامه‌های ضد حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و پارلمان اروپا، گفت: مردم دنیا با این قطعنامه‌هایی که سازمان ملل بر اثر فشارهای سیاسی آمریکا و برخی دیگر کشورهای اروپایی تصویب می‌کند، آشنا هستند. قطعنامه ضد حقوق بشری علیه ایران جدا از فشارهای سیاسی نیست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان ملل اگر بخواهند صادقانه موضوعات ضد حقوق بشری را بررسی کند، باید به جنایات ایالات متحده آمریکا هم ورود کند. کشتن جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی یکی از این موارد نقض حقوق بشر است.



وی یادآور شد: نقض حقوق بشر دخالت‌ها و جنایاتی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله سوریه و یمن به صورت مستقیم و غیرمستیقم انجام دادند، جنایاتی که موجب شهادت بسیاری از مردم منطقه شده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران فردی که عامل آمریکا و صهیونیست‌ها بوده و برای سالها اطلاعات امنیتی داخلی کشور را در اختیار آنها گذاشته یا زمینه بمب گذاری‌هایی را فراهم کرده است، طبق قانون دستگیر و محاکمه کرده است، آیا این نقض حقوق بشر است؟ این کشورها با صدور قطعنامه‌های ضدحقوق بشری علیه ایران، نگران از دست دادن نیروهای خودشان هستند.



مالکی تاکید کرد: با این قطعنامه‌ها اعتبار سازمان ملل زیر سوال می‌رود و در مجموع این اقدامات به نفع مردم دنیا نیست، سازمان ملل باید استقلال خود را بر اساس قوانین حفظ کند و به قوانین اساسی کشورهای دیگر احترام بگذارد زیرا جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی عمل کرده است.



وی یادآور شد: آیا اینکه در عربستان یا امارات افراد را به خاطر حمل چند گرم مواد مخدر اعدام می‌کنند یا گردن می‌زنند نقض حقوق بشر نیست؟ آیا مواردی که در کشورهای اروپایی انجام می‌شود، نقض حقوق بشر نیست؟ متاسفانه این قطعنامه‌ها نشان می‌دهد که این سازمان ملل بی‌اعتبار شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 310252
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار